۱۰ ترفند برای افزایش درآمد شغل گل فروشی

افزایش درآمد

۱۰ ترفند برای افزایش درآمد شغل گل فروشی

شما یک گل فروش هستید. به نظر شما اولین اقداماتی که برای افزایش درآمد فروش شغل گل فروشی تان، می‌توانید به طور رایگان انجام دهید چیست؟ بسیاری از گل فروش ها با وجود تقاضای بالا برای خرید گل از درآمد فروش بالایی برخوردار نیستند. راه حل چیست؟ ممکن است با خود فکر کنید افزایش درآمد برای شغل گل فروشی دیگر یک رویا است یا اینکه برایتان خیلی آب می‌خورد. در مقاله ۱۰ ترفند زیرکانه برای افزایش درآمد شغل گل فروشی، می‌خواهیم به شما از ساده ترین و راحت‌ترین و در عین حال پولسازترین ایده ها برای افزایش فروش و درآمد شغل گل آرایی و گل فروشی حرف بزنیم. همراه ما باشید و کسب و کار گل فروشی خودتان را رونق بدهید.

  1. خودت خوشحال باش و مشتریت رو خوشحال کن.

    می‌دانیم شما به دنبال افزایش درآمد شغل گل فروشی خود هستید، می‌دانیم از نابه‌سامانی های سیستم اقتصادی ناراحت هستید اما کسب و کار شما گل است! افراد برای خوب شدن حالشان یا نشان دادن محبت و احترام به عزیزانشان وارد مغازه گل فروشی شما می‌شوند. گل ها با زیبایی خود برای مشتریان، خوشحالی میاورند، شما هم باید جزیی از این شادی و خوشی باشید. در سری مقالات راه اندازی یک کسب و کار موفق برای شما از ویژگی های مدیران موفق در کسب و کارها گفته‌ایم که با مدیریت خودشان، توانسته‌اند به افزایش درآمد در کسب و کار خود برسند.به عنوان مثال، برای افزایش درآمد فروش گل فروشی خود از این طریق خوب است با روی گشاده و باز به مشتریان پاسخ دهید و از شتاب کردن برای تمام شدن فرآیند خرید گل بپرهیزید.

  2. خدمات رایگان برای گل فروشی خود بدهید.

    از لحظه ای که افراد پای خود را در مغازه گل فروشی شما می‌گذارند تا زمان خروج آنها شما فرصت دارید آنها را جذب کسب و کار خود کنید و راهی برای افزایش درآمد گل آرایی خود بیابید. از این زمان برای دادن اطلاعات رایگان استفاده کنید. اگر یک فرد داخل مغازه شما می‌آید و از گلدان‌های شمعدانی جلوی در از شما سوال می‌پرسد، کلافه نباشید و به او شرایط نگهداری آن گل را بگویید. این کار به افزایش درآمد گل فروشی شما کمک می‌کند و همزمان برای آن فرد حس خوشایندی نسبت به کسب و کار گل فروشی شما ایجاد می‌شود.
    چیز دیگری که به کمک برای افزایش درآمد گل فروشی شما می‌آید، ارائه سرویس های ارسال رایگان گل است. فرض کنید فردی سفارش تاج گل برای مراسم ترحیم را قبل از مراسم به شما داده است، به عنوان نمونه می‌توانید به مشتری خود هنگام خرید، بگویید که می‌توانید طبق زمان بندی خاصی، تاج گل مورد نظر شان را به مراسم برسانید. در این صورت هم شما نه تنها جلب اعتماد برای افزایش درآمد فروش کسب و کارتان کرده‌اید، بلکه آن فرد تبدیل به مشتری وفادار گل فروشی شما خواهد شد.

    راه های افزایش درآمد

    ایده های افزایش درآمد

  3. به مشتریان قیمت گل ها را بدهید.

    این روزها افزایش درآمد از انواع کسب و کارها دشوار به نظر می‌آید. به همین علت، پرداخت هزینه برای امور مختلف با قدری سختی همراه است. وقتی افراد پا به مغازه گل فروشی شما می‌گذارند به دنبال بهترین ایده با قیمت مناسب برای انتخاب گل هستند. هنگامی که درباره قیمت گل ها سوال می کنند آنها را در تعارف نگه ندارید و قیمت اصلی گل و همینطور هزینه گل آرایی آن را بگویید. اجازه بدهید افراد بتوانند حساب و کتاب شخصی خودشان را در هنگام خرید داشته باشند.
    یک پیشنهاد خوبی که برای شما جهت افزایش درآمد گل فروشیتان داریم این است که اگر دیدید افراد در خرید گل تعلل دارند، به آنها پیشنهاد های ریالی متفاوتی ارائه کنید. چند حالت مختلف برای گل آرایی از انواع گل ها به آنها بگویید تا قدرت خرید آنها افزایش یابد و حوصله شما هم از حضور او در مغازه‌تان سر نرود! مثلا اگر یک دسته گل با رز هلندی قرمز را انتخاب کرده اند، به آنها بگویید می‌توانند شبیه آن را با رز ایرانی داشته باشند، به این ترتیب شما به افزایش درآمد گل فروشی تان کمک کرده اید.

  4. با مشتری ها ارتباط طولانی برقرار کنید.

    این که فکر می‌کنید افراد در همان دقایق اول، باید انتخاب و خرید گل خود را انجام دهند و معامله تمام شود تصور نادرستی است که به افزایش درآمد شغل گل فروشی شما نمی‌انجامد. بر خلاف این فکر شما لازم است هنگام خرید گل مشتریان، با آنها گفت و گو داشته باشید. چقدر از تاثیر مهارت گفت و گو در کسب و کار اطلاع دارید؟ در افزایش درآمدتان این تاثیر دارد که چه حرفی را به چه کسی می‌گویید. مهم است که با چه لحن یا تن صدایی صحبت کنید.
    افراد در مغازه شما باید حس خوشایندی از شما به دست بیاورند. این یکی از ترفندهای بازاریابی حضوری به شمار می‌رود. برخی افراد با پرحرفی یا صحبت درباره مسائل آزاردهنده جامعه، راه افزایش درآمد را بر خودشان می‌بندند. بعضی دیگر هم گویا در مغازه گل فروشی حضور ندارند. همیشه در همه امور زندگی، متعادل رفتار کردن ما را به سوی پیشرفت و رشد سوق می‌دهد و اگر این تعادل در راستای کسب و کار باشد، به افزایش درآمد از کسب و کار می‌انجامد.

  5. برای سلیقه های مختلف گل داشته باشید.

    یکی از روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر و افزایش درآمد این است که به گل های مغازه خود تنوع بدهید. تنوع بیشتر گل ها، گرچه مسئولیت مراقبتی بیشتری برای شما به همراه دارد اما از دست دیگر به افزایش درآمد گل فروشی شما هم کمک می‌کند. برخی گل ها مثل مریم و نرگس، فصلی هستند. داشتن همین انواع گل به راحتی اعداد و ارقام دخل شما را تغییر می‌دهد. در مغازه گل فروشی خود، چند مدل از پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی را داشته باشید. عرضه اقلامی مثل گلدان یا خاک هم می‌تواند از آن تنوع هایی باشد که به افزایش درآمد می‌انجامد.
    تنوع در گل آرایی و مدل های دسته گل، یک اقدام دیگر برای افزایش درآمد گل آرایی است. یکی از ویژگی های اصلی یک مدیر موفق گل فروشی این است که خود را به روز نگه می‌دارد. گل فروش هایی می‌توانند از طریق گل آرایی به افزایش درآمد خود کمک کنند که دائما به دنبال پیدا کردن مدل های جدید و روز باکس گل یا سایر اقسام گل آرایی هستند. آنها در تلاش هستند وسایل گل فروشی خود را پیوسته کامل و به روز نگه دارند تا مطابق هر سلیقه ای بتوانند پیشنهادی برای افزایش درآمد گل فروشی خودشان داشته باشند.

    افزایش درآمد

    افزایش درآمد شغل گل فروشی

  6. از افراد هنگام حضورشان در مغازه گل فروشی سوال بپرسید.

    اینطور نیست که همه افراد هنگام خرید گل بدانند دنبال چه چیزی هستند. گاهی دنبال خرید گل به مناسبت تولد هستند و گاهی گل برای سالگرد ازدواج. خیلی از افراد شناخت کمی نسبت به انواع گل های موجود در بازار دارند. شما برای افزایش درآمد گل فروشیتان، هنگامی که می بینید افراد به گل ها خیره مانده‌اند، از آنها سوال کنید برای چه مناسبتی می‌خواهند گل تهیه کنند. گل مناسب عیادت بیمار یا گل برای مراسم ترحیم از همدیگر متفاوت هستند اما این شما هستید که به عنوان گل فروش این تفاوت را درک می‌کنید.
    یکی از ایده های جدید برای فروش بیشتر و افزایش درآمد گل آرایی این است که از ترکیب رنگی و هم نشینی گل ها کنار هم برای مشتری حرف بزنید، مثلا اینکه چقدر قشنگ است رنگ های صورتی و بنفش یا جگری را با سفید به کار ببریم. به سادگی، با صحبت از کاربرد گل ها درمناسبت های مختلف، راهنمایی درباره ماندگاری انواع گل و پیشنهادهای جایگزین برای مدل های مختلف گل آرایی، به مشتری مداری و افزایش درآمد گل فروشی تان کمک کنید. یکی از بهترین شگردهای فروش بیشتر در کسب و کار این است که با پرسش از افراد آنها را به سمت محصول دلخواهشان هدایت کنید.

  7. مشتری قدیمیش خوبه

    یک راهکار ویژه برای افزایش درآمد گل فروشی تمرکز بر مشتریان بالفعل است. به جای اینکه سعی کنید هر روز بر تعداد مشتریان جدید خود بیافزایید، تلاش کنید مشتریان خود را به مغازه برگردانید! این از اصول راه اندازی هر کسب و کاری است. با مشتریان حال و احوال کنید. چهره آنها را به خاطر بسپارید و اگر آنها را دوباره در مغازه خود دیدید، از خرید قبلی شان سراغی بگیرید. پیرو افزایش درآمد، راهکارهای جذاب برای تنوع دادن به خریدهایشان به آنها بدهید و خرید گل را برای آنها به یک کار لذت‌بخش تبدیل کنید.
    همه این رفتارها برای آن است که احساس اعتماد بیشتری برای مشتریان خود ایجاد کنید که منجر به افزایش درآمد کسب و کارتان شود. در این صورت یک ایده جدید برای افزایش درآمد شغل گل فروشی این خواهد بود با گرفتن اطلاعاتی که مشتریان پایه ثابت گل فروشی به شما داده اند، یک سرویس مخابراتی راه بیاندازید. آنگاه مناسبت های مختلف تولد و سالگرد ازدواج یا اعیاد را به آنها تبریک بگویید. با این اوصاف یک فرصت برای خرید یا سفارش گل از مغازه گل فروشی شما ایجاد می‌شود و این یعنی افزایش درآمد.

  8. به مشتری مهلت فکر کردن بدهید.

    عجله کردن در فرآیند خرید یکی از آفت های افزایش درآمد در انواع کسب و کارهاست. به مشتریان خود مهلت بدهید تا انتخاب خود را تکمیل کنند. همانطور که شما برای افزایش درآمد گل آرایی خود متوقع هستید، آنها هم می‌خواهند پس از خرید احساس آرامش خاطر داشته باشند. این یکی از ترفندهای فروش بیشتر در هر کسب و کاری است که فرصت مناسب و کافی در اختیار خریدار قرار بگیرد. به هر حال همه ما هنگام خرید به قدری زمان برای جمع کردن افکار خود داریم و فرقی نمیکند در جایگاه خریدار باشیم یا فروشنده، باید این حق را به همدیگر بدهیم. وقتی در هدایت مشتری به سمت خرید مناسب عجله می‌کنیم، فرصت گفت و گو با افراد و گرفتن اطلاعات تماس آنها را از دست می‌دهیم؛ که در واقع در اولین قدم های مشتری مداری، راه افزایش درآمد در کسب و کار را بر خود می‌بندیم.

    افزایش درآمد

    افزایش درآمد گل فروشی

  9. دکور مغازه گل فروشی تان چطور است؟

    در دکور مغازه گل فروشی و تاثیر آن در افزایش درآمد گل فروشی چند نکته وجود دارد. نکته اول آنکه نمای خارجی مغازه باید تمیز و گویا باشد. تمیز بودن یعنی آنکه اضافات گل آرایی هایی که بیرون مغازه انجام شده‌اند مثل گل آرایی ماشین عروس، باید تمیز و جمع شوند. گویا بودن دکور مغازه یعنی وقتی کسی با عجله از آن طرف خیابان عبور می‌کند بفهمد اینجا یک گل فروشی است! تابلو با متن و رنگ مناسب، نمای شیشه ای و المان هایی مثل گلدان بیرون مغازه به این مهم برای افزایش درآمد گل فروشی شما کمک خواهند کرد.
    نکته دوم در افزایش درآمد گل آرایی در حوزه دکوراسیون مغازه، بر می‌گردد به چیدمان گل ها در مغازه گل فروشی. از آنجایی که درباره این مطلب در مقاله صفر تا صد راه اندازی گل فروشی، به تفصیل صحبت کردیم از آن می‌گذریم و می‌پردازیم به یک متد جدید در دکوراسیون، یعنی رویکرد طراحی بر اساس طبیعت. گلها و گیاهان نمادی از طبیعت زبیا هستند و در واقع علت اصلی مردم هم برای خرید آنها همین است. یکی از راه های افزایش فروش و درآمد گل فروشی از طریق دکوراسیون و چیدمان این است که مغازه تان حال و هوای طبیعت را با خود داشته باشید. پرورش یک یا چند گیاه مسن، استفاده از شاخ و برگ های طبیعی در تزئینات، دسترسی راهرو مانند به گل ها و گیاهان و ترکیب چیدمان انواع محصولات باهم همه از ایده های جذاب برای تغیر دکوراسون داخلی مغازه گل فروشی برای افزایش درآمد فروش است و جذب مشتری است.

  10. تیر آخر افزایش درآمد: کسب و کار آنلاین گل

    امروزه با گسترش فرهنگ های وابسته به اینترنت و شبکه های مجازی، افراد زیادی را می‌بینیم که بخش زیادی از وقت خود را در این امور می‌گذرانند. یکی از بهترین ترفندهای بازاریابی برای گل فروشی در جهت افزایش درآمد آن، روی آوردن به کسب و کار اینترنتی است. شما به سادگی می‌توانید یک صفحه اینستاگرام یا تلگرام راه اندازی کرده و آدرس آن را به مشتریان خود بدهید. روزانه بخشی از وقت خود را صرف گرفتن عکس های زیبا از گل های مغازه تان و تولید محتوای مرتبط درباره آنان کنید و به این ترتیب مشتری های خود را در آن صفحات نگه دارید.
    در راستای افزایش درآمد با اینترنت از کسب و کار، می‌توانیم به شما پیشنهاد راه اندازی یک سایت فروشگاهی در حوزه گل و گیاه را برای همان گل های مغازه خودتان بدهیم. داشتن یک سایت فروشگاهی که افراد در آن بتوانند انواع گل های شما را ببینید، انتخاب کنند و بر اساس نوع گل، رنگ یا اندازه آن جستجوی خاص داشته باشند، بدون شک در افزایش درآمد شغل گل فروشی شما بی تاثیر نخواهد بود. راه اندازی سایت های فروشگاهی، هم اکنون کمتر از ۵ میلیون تومان برای شما تمام می‌شود.

 

جمع بندی ترفندهای بازاریابی برای گل فروشی

در این مقاله برای شما از کاربرد روانشناسی فروش و تاثیر آن در افزایش درآمد هر کسب و کاری به خصوص کسب و کار گل فروشی صحبت کردیم. برای افزایش درآمد شغل گل فروشی مفهوم گفت و گو را هنگام حضوری مشتری از جوانب مختلف بررسی کردیم. پرسش از مشتری برای راهنمایی او در خرید گل ، صبوری و دادن مهلت کافی به مشتری برای انتخاب و برقراری ارتباط موثر که منجر به اعتماد مشتری شود. در زمینه بازاریابی برای کسب و کار گل فروشی، ایده هایی به طور سنتی و با احتساب کسب و کار آنلاین گل به شما دادیم. در باب خود مغازه گل فروشی، شما را به تغییر، ساماندهی و زیباسازی چیدمان داخل مغازه تان برای رسیدن به افزایش درآمد بیشتر راهنمایی کردیم.

اشتراک گذاری پست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *