راه اندازی کسب و کار شخصی با بودجه دانشجویی

کسب و کار شخصی

راه اندازی کسب و کار شخصی با بودجه دانشجویی

قصد داریم درباره ایده های راه اندازی کسب و کار شخصی برای دانشجویان کشورمان که اغلب بیکار هم هستند حرف بزنیم. بر مبنای آمارهای مرکز آمار ایران، جمعیت شاغل کشور از زمستان ۹۶ به زمستان ۹۷ به اندازه ۳۰۲ هزار نفر زیاد شده است. همینطور جمعیت بیکار ایران هم با افزایش ۶۸ هزار نفر به ٣ میلیون ٢٢١ هزار نفر رسیده است. آیا این ارقام شما را تکان نمی‌دهد؟ آمارها نشان داده است نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله ۲۵.۵ درصد است. این آمار نشان می‌دهد چقدر جوانان ما نیازمند راه اندازی کسب و کار شخصی برای خودشان هستند. شرایط تحصیلی، آموزشهای تئوری و مسئولیت پذیری افراطی خانواده‌ها همه عواملی هستند که جوانان را در راه اندازی کسب و کار شخصی، تنبل، ترسو و بی انگیزه می‌کنند. اما اگر شما دانشجویی هستی مشتاق برای راه اندازی کسب و کار شخصی، پیشنهاد می‌کنیم قدری از وقت گرانبهایت را با ما شریک شوی تا خیلی سریع و منسجم برایت از ایده های راه اندازی کسب و کار شخصی با کمترین سرمایه ممکن حرف بزنیم.

راه اندازی کسب و کار شخصی با اینترنت

ایده های جالب زیادی را از اینترنت برای راه اندازی کسب و کار شخصی می توانی بگیری. لازم نیست برایت بگویم که چقدر اینترنت این روزها در زندگی شخصی همه آدمها و زندگی حرفه ایشان نقش دارد. در ادامه برایت ایده های ناب دیگری در راه اندازی کسب و کار شخصی با اینترنت را گفته ایم. مثل اینکه چطور می‌توانی از طریق آموزش یک کسب و کار شخصی را راه اندازی کنی. یا اینکه فریلنسری چیست و چطور می‌توان از راه فیلنسری درآمد خوبی در کسب و کار شخصی داشت. اگر می‌توانی سرمایه اولیه بیشتری با خودت بیاوری ایده بعدی استفاده از دوره‌های آموزشی برای راه اندازی کسب و کار شخصی است. چه دوره‌هایی را می‌شناسی که می‌توانی با آنها برای ایجاد کسب و کار شخصی ایده بگیری؟ همه اینها مواردی است که تا اگر تا انتهای این مقاله همراه ما باشی به جوابش می‌رسی.
اولین، بهترین و آخرین ایده برای راه اندازی کسب و کار شخصی دانشجویی استفاده از اینترنت برای جهت دادن به پتانسیل های است که داری. اگر به نرم افزارهای رشته دانشگاهیت تسلط داری، یا هر مهارت دیگری در حوزه های مختلف، خیلی ساده تو سایت «انجام میدم» برای خودت یک پروفایل درست کن و لیست مهارت ها و توانمندی هایت را بنویس و برای خودت بازار مخصوص در راه اندازی کسب و کار شخصی را ایجاد کن. رواج کسب و کارهای اینترنتی در جامعه نیاز های متنوع و جدیدی را به بازار عرضه کرده است. به عنوان مثال ادمین اینستاگرام یکی از مشاغلی است که همه آنهایی که به تازگی به راه اندازی کسب و کار اینترنتی روی آورده اند به آن نیاز دارند. برای داشتن یک کسب و کار اینترنی پول زا یک اقدام مهم، انتشار منظم محتوای هدفمند در ارتباط با طرح کسب و کار است. به علت دسترسی شبانه روزی به اینترنت و برخورداری از گوشی های هوشمند این کار به راحتی می‌تواند یک شروع خوب در کسب و کار شخصی برای تو باشد. تولید محتوای گرافیکی یکی دیگر از پرطرفدارهای کسب و کارهای اینترنتی است و همزمان می تواند یک انتخاب حرفه ای برای راه اندازی کسب و کار شخصی ات باشد.

کسب و کار شخصی

یک کسب و کار شخصی موفق

راه اندازی کسب و کار شخصی با یک وب سایت آموزشی

وب سایت آموزشی چیست؟ به عنوان مثال وب سایت مارکتینگ مدیر را میشناسی؟ یک وب سایت آموزشی محسوب می‌شود. ما با دارنده این وب سایت مصاحبه کردیم. ایشان فارغ التحصیل مهندسی صنایع بوده اما به خاطر علاقه به دیجیتال مارکتینگ و سئو شروع کرده است به کار کردن در این حوزه و بعد از مدتی برای راه اندازی کسب و کار شخصی خودش تصمیم گرفته است همین مباحث را آموزش دهد و کسب و کار شخصی خود را راه بیاندازد. اما تو چطور؟ در رشته دانشگاهی‌ات چه چیزی را می‌توانی از طریق اینترنت آموزش دهی؟ از درسهایی که برای کنکور خواندی چیزی یادت مانده که بخواهی به فکر راه اندازی کسب و کار شخصی با آن باشی؟ شاید علاقه خیلی زیادی به حوزه‌ای تخصصی داری؛ مثل نواختن یک ساز یا پرورش گل و گیاه، داشتن اطلاعات روانشناسی یا دانش تغذیه. همه چیزهایی که بلدی را می‌توانی تبدیل به محتوای آموزشی کنی و با آن کسب و کار موفق شخصی ات را راه اندازی کنی. به راه انداختن یک وب سایت یکی از کسب و کارهای جدید در دنیا محسوب می‌شود.
فقط برای اینکه در مسیر راه اندازی کسب و کار شخصی‌ات شکست نخوری مهم است که بدانی میخواهی چه مارکت شیر یا سهم بازاری را به خودت اختصاص بدهی.این مفهوم را برایت در مقاله ۲۰ اصل اساسی برای داشتن یک کسب و کار موفق توضیح داده ایم. دوست داشتی بخوان. نکته ای که در این قسمت می خواهیم بگوییم این است که آموزش ها و مهارت هایت را که تا کنون به دست آوردی دست کم نگیر. ممکن است برای مدتی مشغول به یادگیری زبان انگلیسی بوده ای و اکنون اشتیاقت کم شده. فکر کن از چه راه هایی میتوانی شروع کسب و کار شخصی با زبان داشته باشی. شاید بتوانی در اینستاگرام پاتوق‌هایی را برای بحثهای آزاد درست کنی. یا اینکه دستی در ترجمه داری؟ خوب برای خودت یک سایت بساز و از طریق آن سفارش ترجمه بگیر و یک کسب وکار شخصی کوچک برای خودت راه بیانداز.

ایجاد کسب و کار شخصی با یه دوره آموزشی

استفاده از دوره‌های کاربردی یکی از ایده های مناسب برای ایجاد کسب و کار شخصی تو محسوب می‌شود. حوزه های متنوعی وجود دارند که اگر تو در دوره های آموزشی آنها شرکت کنی میتوانی برای خودت یک کسب و کار موفق راه بیاندازی. در مقاله ۲۰ اصل اساسی مفصل برایت از ویژگی های یک کسب و کار موفق توضیح داده ایم. برای شرکت در دوره های آموزشی دقت داشته باش مهمترین نکته برای داشتن یک کسب و کار شخصی موفق، داشتن علاقه به حوزه کسب و کار آن است. علاقه برای تو انگیزه می‌آورد و انگیزه موتور حرکت تو برای موفق شدن در کسب و کار شخصی است. تو برای همه دوره های آموزشی باید هزینه کنی، یادت باشد مسیر آینده کسب وکار شخصی ات بر مبنای انتخاب امروزت طراحی می‌شود.
اما با چه دوره هایی میتوانی به فکر راه اندازی کسب و کار کوچک برای خودت باشی؟ دوره های برنامه نویسی کامپیوتر، طراحی سایت و نرم افزار های موبایل که یکی از کسب و کارهای جدید در اروپا محسوب می‌شود. دوره های دیجیتال مارکتینگ یا تولید محتوا که یکی از بهترین روش ها برای داشتن انواع کسب و کار شخصی است. گذراندن دوره آرایشگری یا زیبایی؛ حتی یکی از مهارت های آرایشگری و شروع کسب و کار شخصی با آن. طراحی لباس یا خیاطی هم برای خیلی از دخترخانم های دانشجو جذاب هست که به خوبی می‌تواند برای راه اندازی کسب و کار در منزل ایده بدهد. دوره پرورش گل های آپارتمانی یا تزیینی که بازار آن حسابی این روزها داغ است. یا حتی دوره‌های گل آرایی و بعد از آن داشتن یک ردیف درآمدی جدید در یک فروشگاه گل و گیاه یا بازارهای گل.
تعداد دوره ای که می توانی برای راه اندازی یک کسب و کار شخصی ببینی خیلی متنوع است، ما فقط اینجا به چند مورد اشاره کردیم. داشتن دانش کاربری در هر حوزه‌ای منجر به تولید ایده های راه اندازی کسب و کار شخصی برای تو می شود. برخی از دوره هایی که نام بردیم هزینه بالاتر از ۲ میلیون در ایجاد کسب و کار شخصی برای تو بر می‌دارند. در حالتیکه سرمایه اولیه ات بیستر از ۲ میلیون است می توانی سری به مقاله راه اندازی کسب و کار شخصی با ۱۰ میلیون بزنی. اما یک راه برای کاهش هزینه های راه اندازی کسب و کار استفاده از دوره های کارآموزی و کارورزی است. در اغلب دوره های کارآموزی با توجه به وقتی که در آن می‌گذاری هزینه ای دریافت نمی‌کنی اما فرصت مناسب برای یادگیری اصول راه اندازی کسب و کار در هر حوزه ای را در اختیارت قرار می‌گیرد.

شروع کسب و کار شخصی با فریلنسری

فریلنسری یا آزادکاری یکی از پر درخواست‌ترین مباحث در کسب و کار های جدید در ایران است. اما فریلنسر کیست؟ فریلنسر کسی است که بدون داشتن تعهد به یک کسب و کار خاص، سازمان یا شرکتی، با همه کسب و کارها می‌تواند همکاری کند و برای آنها کارهایی را در حوزه حرفه و تخصص خود انجام دهد. فریلنسر به تناسب نیازها و شرایط کسب و کار شخصی خود می تواند کارفرمای خود را تغییر بدهد. فریلنسری مثال بسیار مناسبی برای راه اندازی کسب و کار خانگی محسوب می‌شود. تو برای راه اندازی کسب و کار شخصی از راه فریلنسری به جز یک لپتاپ و اینترنت، تنها به مهارتی نیاز داری که انواع کسب و کار ها دنبال آن هستند. به همین دلیل فریلنسری را می‌توان یکی از راه های راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم شمارد.
به عنوان مثال شما دانشجوی معماری هستی و در نرم افزارهایی مثل اتوکد و تری دی مکس حرفه ای هستی. بدون تعهد به یک شرکت معماری می‌توانی در خانه پشت میزت بشینی و از این کسب و کار شخصی پول در بیاوری. اگر در فتوشاپ حرفه ای هستی به عنوان طراح پوستر برای انواع کسب و کار های اینترنتی می توانی برای خودت یک کسب و کار شخصی در منزل داشته باشی. در سال های اخیر فریلنسری یکی از ایده های پرطرفدار در راه اندازی کسب و کار در کانادا و آمریکا محسوب می‌شود. برنامه نویسی، ترجمه، نویسندگی مقالات یا نویسندگی وبلاگ ها، ویرایش متون یا نقد بر آنها، گزارش نویسی، نامه نویسی و تهیه فرم های آماری، تولید محتوای دیجیتال، پژوهش و تحقیق در مورد مراحل راه اندازی کسب و کارها و ادمین شبکه های مجازی و غیره همه از ایده های مناسب برای راه اندازی کسب و کار شخصی هستند. به عبارتی هر کاری که تو را بی نیاز از حضور در یک محل کسب و کار خاص می‌کند می‌تواند ایده راه اندازی کسب و کار شخصی به وسیله فریلنسری شود.

کسب و کار شخصی

راه اندازی کسب و کار شخصی

یک پیشنهاد ناب برای راه اندازی کسب و کار شخصی با ۲ میلیون

ما برای تو یک پیشنهاد خیلی خوب کمتر از ۱۰ میلیونی داریم، با آن از همین فردا کسب و کار شخصی ات را شروع کن. این روزها همه افراد به خاطر مشغله های زیاد فرصت کافی برای مراقبت از گل و گیاه ندارند. این در حالی است که در فرهنگ ما ایرانی ها گل و گیاه جایگاه خاص و ویژه ای دارد. اگر ساکن تهران هستی خیلی راحت می توانی اقدام به خرید گلدان های کاکتوس از بازار گل محلاتی کنی و از طریق یک پیج اینستاگرام به راه اندازی کسب و کار شخصی خود بپردازی. ویژگی خوب کاکتوس این است که در ارسال آن گیاه آسیب کمتری نسبت به گادان های تزیینی می بیند و این یعنی هزینه ارسال کمتر برای تو در کسب و کار شخصی. یا اینکه قصه گلدهی در کاکتوس متفاوت از کیاهان آپارتمانی است. ماندگاری کاکتوس خیلی بیشتر از گل طبیعی یا گلدان های تزیینی است، پس تو بیشتر در بازار فروش کاکتوس دوام میاوری. هر آموزشی که در حوزه راه اندازی آنلاین کسب و کار شخصی کاکتوس بخواهی می توانی در آموزشهای راه اندازی گل فروشی آنلاین در این سایت پیدا کنی. پس وقت را تلف نکن و دل به کار بده.

همه آنچه در مقاله راه اندازی کسب و کار شخصی برای دانشجوها گفتیم :

چرا عنوان این مقاله را برای دانشجویان جویای کار طراحی کردیم؟ همه ما خودمان زمانی دانشجو بوده ایم و با چالش های این دوران آشنایی کامل داریم. اما اکنون که مشغول کسب و کار راه اندازی گل فروشی آنلاین و آموزش آن هستیم، تصمیم داریم به دیگران کمک کنیم تا راحت تر وارد مسیر راه اندازی کسب و کار شخصی خودشان بشوند. دانشجویان این بین از حمایت مالی کمتری برای راه اندازی کسب و کار شخصی برخوردارند. تصمیم گرفتیم برای دانشجویانی که ایده کسب و کار ندارند مایل هستند کسب و کار شخصی خودشان را راه بیاندازند ایده هایی بدهیم از جنس ارزان و در دسترس بودن. ایده های خلاقانه کسب و کار بدون آنکه نیازمند سرمایه ۱۰، ۲۰ یا ۵۰ میلیونی باشند. مثل فریلنسری و راه اندازی کسب و کار شخصی کوچک در منزل خودشان. آموزش هر آنچه بلد هستند از طریق راه اندازی وب سایت آموزشی. پیشنهاد دادیم که داشته های خود را جدی بگیرند و آنچه را که علاقه دارند برای راه اندازی یک کسب و کار موفق توسعه دهند.

اشتراک گذاری پست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *