۶ نکته برای موفقیت در کسب و کار برای خانم ها

۶ نکته برای موفقیت در کسب و کار برای خانم ها

کسب و کار برای خانم ها این روزها بسیار فراگیر شده است. آیا شما بانویی هستید خانه دار؟ یا دختری دانشجو که دنبال کسب درآمد است؟ یا یک مادر با مسئولیت که می‌خواهد دستی در جیب خود داشته باشد؟ پس به خواندن ادامه بدهید چون می‌خواهیم برایتان از موانع بهبودی در فضای کسب و کار برای خانم ها بنویسیم. اینکه چه مشکلاتی سر راه شما و کسب و کارتان سبز خواهد شد. در این مقاله نمی‌خواهیم برای شما از پردرآمدترین مشاغل برای خانم ها بنویسیم یا اینکه بهترین کسب و کار برای خانم ها را لیست کنیم. بلکه می‌خواهیم به شما ماهی‌گیری یاد بدهیم! قرار است از اصلی ترین چالش ها در فضای کسب و کار برای خانمها حرف بزنیم و توصیه‌هایی بدهیم برای زنانی که می‌خواهند با کارافرینی درآمد خود را زیاد کنند.
در جامعه کنونی بسیاری از زنان وجود دارند که ۴ تا ۶ سال از عمر خود را صرف آموزش‌های اختصاصی در رشته‌های دانشگاهی کرده‌اند. اما اکنون شرایط برای کار کردن آنها قدری دشوار به نظر می‌آید. پذیرش مسئولیت در قبال خانواده اولین مانع در کسب و کار برای خانم هاست که به طور مستقیم با روحیات درونی زنان در ارتباط است و غیر قابل گریز. فضای رقابت مردانه مشکلاتی را سر راه کسب و کار برای خانم ها قرار می‌دهد که بسیاری از زنان در همان ابتدا همه چیز را واگذار می‌کنند و از صحنه کسب و کار خارج می‌شوند. تربیت‌های سنتی جامعه روحیه‌ای اغلب درونگرا و سازگار برای زنان در گذر زمان ترتیب داده است که این خود مانع فضای رهبری و مدیریت در کسب و کار برای خانم ها محسوب می‌شود. اما راهکار چیست؟ در ادامه می‌خواهیم تک به تک به اینها بپردازیم و شما را در راه اندازی کسب و کارتان یاری بدهیم.

و اما چالش های پیش رو در کسب و کار برای خانم ها …

پذیرش اجتماعی در کسب و کار برای خانم ها سخت اتفاق می‌افتد.
اولین مشکلی که در کسب و کار برای خانم ها دیده می‌شود عدم به رسمیت شناخته شدن آنها توسط مردان است. این فقدان در اولین قدم‌های راه اندازی کسب و کار برای خانم ها شروع به گرفتن نفس و امید آنها می‌کند که در واقع تعداد زیادی از زنانی که می خواهند کارآفرین باشند را همین جا از گود خارج می کند. گاهی در کسب و کار برای خانم ها این تصور پیش می‌آید که باید روحیه و طرز فکر خود را مردانه کنند. همان روحیه رقابتی و تهاجمی و گاهی خشن با داشتن دید کلی به همه مسائل و انجام کارها با قوای بدنی بالا. اما در پاسخ به این افراد می‌گوییم اگر قرار بر این اتفاق است پس چه تمایزی بین شما و مردان کارافرین باقی می‌ماند؟ اگر روش فکر کردنتان در اتخاذ تصمیم‌ها، رفتارتان در کسب و کار با همکاران یا نوع فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید را تغییر دهید دیگر چه چیزی برای استناد به زن بودن خود دارید؟ صرفا ظاهر و اندام شما زنانه می‌ماند.
اولین توصیه برای موفقیت در کسب و کار برای خانم ها پذیرش خودشان به عنوان یک زن است؛ با همه توانمندی‌ها و ضعف‌ها. روش فکر کردنتان در کسب و کار را مثل یک زن نگه دارید. از دیدگاه یک زن به کسب و کارتان نگاه کنید. همان نگاه دقیق و ریزبینانه شما در دیدن جزئیات امور شخصی تان چیزی است که مردان از آن برخوردار نیستند پس به عنوان یک ابزار خاص در کسب و کار برای خانم ها مطرح است. تجربه زنان در ارتباطات و فهم کهن الگوها چیزی است که هر سیستمی برای روابط درونی اعضا به آن نیازمند است. خودتان را دست کم نگیرید. درباره ویژگی های شخصیتی تان اطلاعات داشته باشید و آنها را بهبود دهید. در یک کلمه خودتان را بپذیرید و به آن اعتماد داشته باشید. همان بمانید و اصول کسب و کار خودتان را طراحی کنید. این بهترین توصیه در کسب و کار برای خانم ها محسوب می‌شود.

احتمال سرمایه گذاری کمتر در کسب و کار برای خانم ها

آمارها نشان داده است که تنها ۳ درصد از کسب و کارهایی که سرمایه‌گذاری ریسک پذیری داشته‌اند با مدیریت بانوان اداره می‌شوند. این به این معنی است که سرمایه‌گذاران، اعتماد کافی به راه اندازی کسب و کار برای خانم ها و با مدیریت خانم ها ندارند. البته که همه کسب وکارها نیاز به سرمایه اولیه ندارند و یک گزینه راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم است با این حال این بی‌اعتمادی راه اندازی کسب و کار برای خانمها را در شرایطی که نیازمند سرمایه اولیه هستند سخت می‌کند. به این سختی این را اضافه کنید که شما در جذب سرمایه گذار برای کسب و کار نیازمند جلب اعتماد و رضایت او هستید و این ممکن است برای آن دسته از زنانی که مهارت مذاکره را نیاموخته‌اند قدری فضای کسب و کار را سخت کند. از آنجایی که سرمایه گذاران مرد به راحتی سرمایه را در اختیار کسب و کار برای خانم ها قرار نمی‌دهند یک پیشنهاد این است که زنان به فکر تیم سازی باشند و سپس با یک طرح کسب و کار خوب اعتماد سرمایه گذاران را به دست آورند. راه حل دیگر برای جذب سرمایه‌گذار در کسب و کار برای خانم ها می‌تواند استفاده از حمایت زنان سرمایه گذار باشد. زنان به همجنس خود راحت‌تر اعتماد می‌کنند؛ این درباره مردان هم صادق است. البته که حتما قبل از مذاکره با هر سرمایه گذاری باید به طور کامل بر اصول راه اندازی کسب و کار مسلط بود تا فرصت اعتماد سرمایه گذار از دست نرود.

فضای کسب و کار مردانه مشکل ساز برای کسب و کار خانم ها

فضای رقابت مردانه اغلب عرصه را برای بانوان در هر حوزه‌ای تنگ می کند، این موضوع در فضای کسب و کار برای خانم ها به مراتب سخت‌تر است. تصور کنید شما به عنوان یک بازاریاب با تعداد زیادی ایده جدید می‌خواهید مسئول بازاریابی برای خط تولید یک کارخانه بشوید. کارخانه فضایی خشن، سرد، خشک و سرشار از منطق های پول زا است. در گام‌های اول احتمال دارد به هیچ عنوان شما را نپذیرند. چه می‌کنید؟ یا ممکن است شما فارغ التحصیل رشته معماری باشید و قصد دارید تبدیل به یک مهندس ناظر ساختمان شوید. در ابتدا همه کارگران و حتی مهندسین شما را نادیده می‌گیرند.آیا احترام شما حفظ شده است؟ درست است، در هر دو این مثال‌ها احترام به شما به عنوان یک فرد متخصص و یادگیرنده به علت خانم بودنتان نادیده گرفته می‌شود. این از معضل‌های جامعه ما در انواع کسب و کار برای خانم ها است اما راه حل چیست؟ آیا باید دست به فراموشی رویای خود بزنید یا سالهای تلاش و کوششتان را نادیده بگیرید؟ فکر کنید برای به دست گرفتن اختیار در کسب و کار چه اقداماتی از دستتان بر می‌آید. در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم با زنان کارافرینی که در موقعیت‌های مشابه شما بوده اند به مشورت بنشینید. از آنها برای حفظ انگیزه و امید خود برای ادامه راه راهنمایی بخواهید و بپرسید چطور از پس این مسائل در کسب و کارشان برآمده‌اند. فراموش نکنید این قدرت اعتماد به نفس و خودباوری است که تعیین کننده احترام در کسب و کار برای خانم ها است. یادتان باشد به افکار منفی که در ذهنتان می‌گذرد و می خواهد جلوی شما را در راه اندازی یک کسب و کار موفق بگیرد بها ندهید و مصمم بودن خود را حفظ کنید.

شبکه سازی امر مهم در کسب و کار برای خانم ها

بسیاری از زنان کارافرین در مصاحبه‌های خود گفته‌اند بیشترین آسیبی که از کسب و کار دیده اند به خاطر نداشتن شبکه پشتیبان و مشاور بوده است. خصوصا در شرایطی که اغلب کسب و کارها در قبضه مردان است داشتن این ابزار نه تنها راهگشاست بلکه نقش حامی در کسب و کار برای خانم ها را ایفا می‌کند. در همین ابتدای مسیر راه اندازی کسب و کار به فکر شبکه سازی باشید. شبکه سازی در ابتدای لیست نیازمندیها در کسب و کار برای خانم ها قرار میگیرد و به عهده مدیر کسب و کار است. با شبکه سازی می توانید این انتظار را داشته باشید که با ایجاد و حفظ ارتباطات موثر، مسیر موفقیت و رشد در کسب و کارتان را از آنهایی که صرفا مشغول کسب وکار و انجام امور تخصصی هستند سریعتر طی کنید. شما با شبکه سازی حمایت اجتماعی را در جامعه خود به دست می‌آورید. شبکه سازی و ارتباطات در کسب و کارهای اینترنتی به مراتب بیشتر خود را نشان میدهد. اصول کسب و کار در فضاهای مجازی، نحوه ارتباط با دنبال کننده ها و استرتژی های تولید محتوا همه از عوامل تعیین کننده گرفتن حمایت اجتماعی در کسب و کار برای ختنم ها محسوب می شود.

تعادل بین زندگی شخصی و کار در کسب و کار برای خانم ها

هیچ کس نمی‌تواند این را انکار کند که ایجاد کردن تعادل در فضای کسب و کار بین زندگی شخصی و کاری امری بسیار دشوار است. فارغ از اینکه شما چه جنسیتی و چه نقش اجتماعی اعم از مادر،پدر یا فرزند دارید این مساله برای شما صادق است. در این مقاله قصد داریم چالش های فضای کسب و کار برای خانم ها را مطرح کنیم. درشرایطی که مردان یا به عبارتی همسران به کمک زنان کارافرین خود نمی‌آیند طبعا ایجاد تعادل در کسب و کار برای خانم ها سخت می‌شود. پس در ابتدا از شما می‌خواهیم با همسر خود گفت و گو داشته باشید و از او درخواست کنید در امور خانه و تربیت فرزندان به شما کمک کند. اعمال چند کار کوچک در برنامه‌ کسب و کار شخصی می‌تواند در کسب و کار برای خانم ها راهگشا باشد. به عنوان مثال هر روز برنامه ریزی داشته باشید و بدانید اموری که از اولویت و اهمیت بالایی در آن روز برخوردارند چه چیزهایی هستند. زمان حضور خودتان را در فضاهای مجازی برای اوقات فراغت مدیریت کنید و این زمان را به رسیدن به کارهای عقب افتاده در کسب و کار یا زندگی شخصی اختصاص دهید. انتخاب ساعت کاری منعطف در کسب و کار برای خانم ها، گفت و گو با مدیر یا شریک تجاری و درخواست کمک از نزدیکان هم راه حل های دیگری جهت ایجاد تعادل بین زندگی شخصی و کاری در کسب و کار برای خانم ها است.

رویارویی با ترس از شکست در کسب و کار برای خانم ها

از بزرگترین دغدغه و نگرانی‌های همه مردم دنیا در هر کاری ترس از شکست است. مهم نیست می‌خواهید یک رابطه جدید شروع کنید، در یک آزمون ورودی قبول شوید یا کسب و کار راه بیاندازید. ترس، سایه خود را بر همه چیز و همه کس می‌اندازد. ترس از شکست فقط در کسب و کار برای خانم ها مطرح نیست برای مردان هم صادق است. حتی آنانکه در حوزه کسب و کار، با تجربه هستند کماکان با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنند. هرچه بهای بیشتری به ترس از شکست در ذهنتان بدهید روبرو شدن با آن و پذیرفتنش سختتر می‌شود. و هرچه بیشتر از پذیرش ترس دوری کنید هزینه بیشتری باید برای آن پرداخت کنید. در کسب و کار ترس از شکست را بپذیرید. شکست بخشی از مسیر موفقیت است. برای پذیرش ترس از شکست در کسب و کار برای خانم ها مثالی می‌آوریم. تصور کنید به کوه رفته‌اید. با مسیری روبرو هستید پر از پستی و بلندی،گاهی کم و گاهی زیاد. اغلب مسیر، خاکی است اما در آن سنگ‌های کوچک و بزرگی سر راه شما قرار میگیرد. بعضی سنگها ریز و ناچیز هستند و شما بی اعتناع از آنها می‌گذرید اما آنها که درشت‌ترند وادارتان می‌کنند به آنها نگاه کنید. شما با هر قدم در پیمودن این مسیر به چه چیزی فکر می‌کنید؟ مگر نه اینکه فقط مراقب گام‌های خود هستید تا مچ پایتان آسیب نبیند؟ حال تصور کنید شما به مقصدتان رسیده‌اید. اکنون به چه چیز فکر می‌کنید؟ آیا در آن لحظه به سنگها و مچ پایتان فکر می‌کنید یا در حال لذت از هوای سالم و مناظر زیبا هستید؟ رویارویی و پذیرش ترس از شکست در کسب و کار برای خانم ها هم همینطور است. در هر تصمیم و اقدام فقط مراقب درستی تصمیمتان و نتایج آن در همان برهه از زمان باشید. مسیر کسب و کار برای خانم ها ناهموار است اما در انتها همه ترس‌های کوچک و بزرگ فقط جزیی از مسیر به نظر می‌آیند و بس. با پیمودن مسیر راه اندازی کسب و کار و متوقف نشدن به مرور یاد می‌گیرید چه مسائلی ارزش ترسیدن دارد و از چه مسائلی به راحتی آب خوردن باید رد شد.

چه چیزهایی را در راه اندازی کسب و کار برای خانم ها بررسی کردیم؟

از ازرش وجودی خود شما به عنوان یک بانوی کارافرین حرف زدیم. از همه توانمدی‌هایی گفتیم که زنان در ذات خودشان بالقوه دارند و فقط قدری آموزش و تمرین لازم است تا بتوانند آنها را به فعل تبدیل کنند. برایتان موانع و چالش های جامعه مان را در فضای کسب و کار برای خانم ها شرح دادیم و در انتهای هر چالش، توصیه هایی راهگشا در بهبود کسب و کار برای خانم ها قرار دادیم. اینها همه تجربه‌های کاری ما در راه اندازی گل فروشی است که ما را به این نقطه از موفقیت رسانده است. اگر قصد دارید ایده کسب و کار راه اندازی گل فروشی به صورت آنلاین یا حتی آفلاین اجرایی کنید ما در تمام مسیر کنار شما خواهیم بود. راه اندازی کسب و کار به معنی پذیرش ریسک و تغییرات فراوان و جدید در زندگی فردی، خانوادگی و کاری است. خوب است قبل از رهسپار شدن به این سفر با توشه ای آماده مجهز شویم. توشه لازم در راه اندازی کسب و کار برای خانم ها چیزی نیست جز آموزش‌های فردی و شناخت صفر تا صد راه اندازی کسب و کار. توشه خود را پر کنید تا در این مسیر گام های موفقیت خود را مطمئن بردارید.

اشتراک گذاری پست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *