۳ نکته درباره کسب درآمد میلیونی از شبکه های اجتماعی

کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

۳ نکته درباره کسب درآمد میلیونی از شبکه های اجتماعی

این مقاله درباره کسب درآمد از شبکه های اجتماعی است اما قبل از آن اجازه بدهید چند آمار درباره از استفاده از آنها در ایرانی‌ها به شما بدهیم: به عنوان مثال، درصد استفاده فعال ایرانیان از تلگرام ۴۷.۳ درصد است. در استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام این عدد معادل ۳۲ درصد است. یعنی از ۸۰ میلیون نفر ایرانی ۵۸ میلیون استفاده پیگیرانه از تلگرام و ۴۰ میلیون نفر از اینستاگرام دارند. حال تصور کنید این فضاها می‌توانند پذیرای چه انواعی از کسب و کارها درون خودشان باشند.
اجازه بدهید شما را قدری در فضای کسب و کارهای آنلاین عمیق کنیم. کسب درآمد از شبکه های اجتماعی این روزها بسیار فراوان دیده می‌شود. در این مقاله قصد داریم به شما راه های کسب درآمد از شبکه های اجتماعی را با کانال یا پیجهای کاری بیاموزیم‌. به شما می‌گوییم چرا یک ایده برای راه اندازی کسب و کار موفق، استفاده از سبکه های اجتماعی است یا اینکه چطور بهترین ایده ها را پیدا کنیم و چگونه بفهمیم ایده مان پولساز است.

روش های کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

بررسی و تحلیل کانال ها و مجلات آنلاین طنز یا سیاسی که به کسب درآمد از شبکه های اجتماعی با تولید محتوای سرگرم کننده یا چالشی می‌پردازند به شما پرسپکتیو خوبی از یک کسب و کار آنلاین با استفاده از شبکه های اجتماعی می‌دهد، با این حال موضوع این مقاله راه اندازی کسب و کار در تلگرام و کسب درآمد از شبکه های اجتماعی است.
اما ما در این مقاله به تحلیل این کسب و کارها نمی‌پردازیم و می‌خواهیم به شما بیاموزیم چطور خودتان کسب درآمد از شبکه های اجتماعی داشته باشید. اکثرا این کسب و کارها در دسته کسب و کار های با سرمایه کم جای می‌گیرد. اغلب افرادی که در یک حوزه به خصوص مهارت دارند، از این طریق به کسب درآمد از شبکه های اجتماعی روی می‌آورند. خواه یک کنال در تلگرام خواه یک صفحه به خصوص در اینستاگرام.

1. کسب درآمد از طریق کانال تلگرام یا صفحه کاری در اینستاگرام

کسب درآمد از شبکه های اجتماعی با کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام یکی از روش های معمول و رایج اما پولساز در کسب درآمد از شبکه های اجتماعی محسوب می‌شود. در بالا گفتیم چه کسانی سراغ کسب درآمد از تلگرام با راه اندازی کانال می‌روند. به غیر از آنها، افرادی که دنبال راه اندازی کسب و کار کوچک هستند هم به کسب درآمد از شبکه های اجتماعی گرایش دارند. اگر فقط یک دور ساده در اینستاگرام یا تلگرام بزنید متوجه پرطرفدار بودن این موضوع خواهید شد.

کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

کسب درآمد با اینستاگرام

چگونه از طریق یک صفحه یا کانال در سوشیال مدیا کسب درآمد داشته باشم؟

اجازه دهید درباره استفاده از شبکه های اجتماعی در راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی بیشتر درباره توضیح دهیم. به عنوان مثال شما فردی هستید که مدتهاست یک ورزش به خصوص را انجام می‌دهید؛ در این حالت شما نه تنها اطلاعات زیادی دارید که می‌توانید برای کسب درآمد از شبکه های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید بلکه شما گنجینه ای دارید از تجربیات شخصی که به موفقیت و شکست های زیادی مربوط است.
یک مثال دیگر در کسب درآمد اینترنتی این است که شما کتاب های زیادی در حوزه علاقه شخصی خود یا زمینه درسی تان در دانشگاه خوانده‌اید. در این صورت کسب درآمد از شبکه های اجتماعی با راه اندازی یک کانال یا پیج کاری مناسب شما خواهد بود. کافی است گلچین آن مطالب را تکرار کنید، بخش هایی را به صورت صوتی بخوانید یا برداشت خود را بنویسید. این ها همه از راههای کسب درآمد از شبکه های اجتماعیاست که با هر ایده دیگری قابلیت جایگزینی دارد. شما چه روش های دیگری در این راه می‎شناسید؟

2. مزایا و معایب کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

تا اینجا دانستیم که می‌توانیم در هر حوزه‌ای که به آن علاقه داریم یا تخصص ما است، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی داشته باشیم. توجه به علاقه و تخصص از اصلی ترین ویژگی های یک کسب و کار موفق به شما می‌رود. کسب درآمد از شبکه های اجتماعی یک نقطه ضعف دارد، آن هم این است که پروسه شناخته شدن در اینترنت بین کاربران و خوانده شدن مطالب شما زمان بر است. گاهی تبلیغات برای آن هم می‌تواند مقداری هزینه بر باشد.
اما کسب درآمد از کانال تلگرام مزیتی دارد که باعث میشود افراد به آن روی بیاورند و آن این است که افراد پول خیلی خوبی از این راه به دست می‌آورند چرا که اعضای کانال آنها با میل خودشان عضو شده اند. مثل یک کانال آموزش پرورش و مراقبت از گل و گیاه آپارتمانی، که روزانه مطالبی موثر درباره این موضوع انتشار می‌دهد. اگر فردی علاقه به آن نداشته باشد بدون شک از کانال بیرون خواهد آمد، زیرا وقت افراد گرانبهاترین گنجینه آنهاست. در غیر این صورت، به دارنده کانال کمک کرده است تا به کسب درآمد از شبکه های اجتماعی بپردازد. این درباره اینستاگرام هم صادق است. افراد با استوری های روزانه می‌توانند خودشان را در این شبکه اجتماعی بهتر و شفاف تر به کاربران معرفی کنند.

چطور معایب کسب و کار در شبکه های اجتماعی رو کم کنم؟

یک ترفند در اصول راه اندازی کسب و کار در انواع کسب و کارها وجود دارد که به آن نیچ مارکتینگ (Niche Marketing) یا بازاریابی گوشه ای می‌گوییم. در این نوع از کسب و کار، صاحب کسب و کار بر روی یک جنبه خاص از کسب و کار متمرکز می‌شود و همه انرژی، زمان و پول خود را در آن بخش سرمایه گذاری می‌کند. دقیثا مثل ذره‌بینی که همه پرتوهای خورشید را در یک نقطه متمرکز می‌کند. اما ارتباط آن با کسب درآمد از شبکه های اجتماعی چیست؟ اول بگذارید یک مثال بزنیم.
تصور کنید یک نفر تصمیم دارد یک پیج فروش محصولات در حوزه گل و گیاه راه بندازد اما سرمایه کمی برای راه اندازی کسب و کار دارد. پیشنهاد متخصصین و اهل فن برای او این خواهد بود که یک محصول به خصوص را انتخاب کند و فقط روی آن مانور بدهد، این یعنی نیچ مارکتینگ. مثلا از بین همه انواع تاج گل، دسته گل، باکس گل، سبد گل، جام گل و تنگ گل فقط و فقط تولید و عرضه کننده یکی از آنها باشد. در مرحله بعد همان محصول را نیچ تر کند. یعنی اگر باکس گل را انتخاب کرده دست بگذارد روی باکس گل تولد یا باکس گل حروف یا باکس گل اعداد و الی آخر.
نیچ مارکتینگ این امکان را به وجود میاورد که همه افرادی که دنبال آن خدمات خاص هستند شما را پیدا کنند وتبدیل به مشتری وفادار شما شوند چرا که شما همه استراتژی های کسب و کار خود را بر مبنای آن ساخته اید. حالا ارتباط این موضوع با کسب درآمد از شبکه های اجتماعی چیست؟ این است که شما باید یک ایده واحد و غیرتکراری به بازار عرضه کنید. حتی اگر مشابه آن در بازار داغ شبکه های اجنماعی وجود دارد و کسب درآمد اینترنتی از آن سخت است، شما باید ایده خود را نیچ و نیچ تر کنید تا از آنها متفاوت باشید.

3. از کجا یک ایده پولساز برای کسب درآمد از شبکه های اجتماعی پیدا کنم؟

راه اول در پیدا کردن ایده برای کسب درآمد از شبکه های اجتماعی، مراجعه به خودتان است! یعنی توجه به علاقه مندی تان و در نظر گرفتن تخصص یا مهارتی است که هم اکنون دارید. سپس آن را طبق آنچه گفتیم تبدیل به یک بازاریابی گوشه کنید تا راه کسب درآمد از شبکه های اجتماعی برایتان هموار شود. به یاد داشته باشید برای داشتن یک کسب و کار موفق همیشه نیاز به اتفاق خارق العاده ای نیست.
راه دوم برای ایده یابی در کسب درآمد از شبکه های اجتماعی، بررسی رقبای آن حوزه است. آن چیزی که رقبا به مشتریان ارائه نمی‌کند می‌تواند تبدیل شود به موضوع کسب و کار شما، برای کسب درآمد از شبکه های اجتماعی. یعنی نقاط ضعف آنها که می‌شود نقطه قوت کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی. استفاده از هشتگ ها این امکان را به شما می‌دهد که رقبای خود پیدا کنید. همینطور می‌توانید با جست و جو در گوگل، لیستی از کانال ها یا پیج های آن حوزه بیابید که خود یک مزیت خوب برای داشتن کسب درآمد از شبکه های اجتماعی محسوب می‌شود.
راه بعدی برای کسب درآمد از شبکه های اجتماعی این است که ایده تان را به شکلی پرطرفدار ارائه کنید. یعنی اگر می‌خواهید دست بگذارید روی انتشار دستور پخت شرینی، همه را ننویسید و بخشی را به تولید ویدئو به اشتراک بگذارید. یا اگر می‌خواهید ایده کتاب‌خوانی را ادامه بدهید، قطعات کتاب را صوتی تولید و پخش کنید. این ها از ترفندهای کسب درآمد از شبکه های اجتماعی به شمار می‌روند. با این کارها افرادی که حوصله کم یا وقت ناکافی دارند هم در زمره مشتریان شما در مسیر کسب درآمد از شبکه های اجتماعیتان قرار می‌گیرند.

کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

کسب درآمد با تلگرام

چگونه بفهمم ایده خوبی برای کسب درآمد از شبکه های اجتماعی انتخاب کرده‌ام؟

بهترین راه برای مطمئن شده از ایده تان در کسب درآمد از شبکه های اجتماعی، این است که نظر دیگران و به خصوص افرادی که به آنها اعتماد دارید را جویا شوید. برای موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی فقط نظر شما نیست که الزاما به پول می‌رسد. عوامل مهم دیگری هم مطرح هستند. به جز پرسش و مشورت حضوری، شما می‌توانید برای کسب درآمد از طریق کانال تلگرام، از ربات های نظرسنجی تلگرام نظیر Vote@ استفاده کنید. با استفاده از این ربات و ایجاد محتوای مناسب نظر سنجی، آن را به همه جاهایی که می‌تواند به شما بازخورد بدهد فوروارد کنید. گروه های خانوادگی، دوستان یا همکاران می‌توانند مشاوران خوبی برای کسب و کار شما و کسب درآمد از شبکه های اجتماعی برایتان باشند. از هر یک از افراد بخواهید آن را نشر دهند تا نظر افراد بیشتری را به دست بیاورید.
در نوشتن محتوای نظرسنجی برای کسب درآمد از شبکه های اجتماعی، از بیان کامل و خیلی شفاف ایده خود بپرهیزید و آنرا به طور غیر مستقیم اما گویا بیان کنید. مثلا در همان مثال گل فروشی و کسب درآمد از شبکه های اجتماعی، درست نیست که بگویید: « من می‌خواهم یک کانال تلگرام با محوریت فروش باکس گل راه بیاندازم. خوب است یا بد؟». به جای آن پیشنهاد ما این جملات است.: «به نظر شما خریدن باکس گل از تلگرام یا اینستاگرام جذاب است یا خیر»، « چقدر احتمال داره از یک پیج تلگرامی، باکس گل خرید کنی؟» یا «اگه یه پیج اینستاگرام باکس گل بفروشه، تو خرید میکنی یا نه؟»

یک مثال خوب برای کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

اینترنت گل یکی از مراجع پرطرفدار بین اغلب تهرانی ها، برای سفارش و خرید اینترنتی انواع محصولات وابسته به گل محسوب می‌شود. از آن زمان که ما آمار حضور مشتریان خود را در فضاهای مجازی بررسی کردیم، تصمیم به ورود به حوزه کسب درآمد از شبکه های اجتماعی گرفتیم. اکنون شما می‌توانید فعالیت ما در صفحات مجازی به خصوص اینستاگرام، با لینک صفحه اینستاگرام اینترنت گل مشاهده کنید.

جمع بندی کسب درآمد از شبکه های اجتماعی با راه اندازی یک کانال

در این مقاله برای شما از جایگاه و ارزش شبکه های اجتماعی در بین ایرانیان صحبت کردیم و اینکه چگونه به کسب درآمد از شبکه های اجتماعی بپردازیم. برای شما انواع روش هایی که می‌توانید در کسب درآمد از شبکه های اجتماعی ایده پیدا کنید را مرور کردیم و همینطور روش هایی که می‌توانید از پولساز بودن ایده خود در کسب درآمد از شبکه های اجتماعی اطمینان حاصل کنید. از مزایا و معایب راه اندازی کسب و کار حرف زدیم و اینکه چطور سختی های یک ایده تکراری را دور بزنیم.

اشتراک گذاری پست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *