۲۰ اصل اساسی برای داشتن یک کسب و کار موفق ( بخش آخر )

داشتن کسب و کار موفق

۲۰ اصل اساسی برای داشتن یک کسب و کار موفق ( بخش آخر )

در بخش قبلی ۲۰ اصل اساسی در داشتن کسب و کار موفق برایتان از سهم بازار در کسب و کار و مدیریت مالی گفتیم. یکی از راه های داشتن کسب و کار موفق برنامه ریزی است. چقدر از نوشتن برنامه، تعیین اهداف و شناخت اولویت‌ها آگاهی و دانش دارید؟ به شما گفتیم چه عایده‌ای از دانستن اصول گفت و گو و مذاکره نصیبتان می‌شود و چرا در داشتن کسب و کار موفق نیاز دارید به روز و منظم باشید. در این بخش از ۲۰ اصل اساسی برای داشتن کسب و کار موفق می‌خواهیم از برندسازی برایتان بگوییم. اینکه بازاریابی، ترفندهای فروش، طراحی یا بسته بندی محصولات چه نقشی در داشتن کسب و کار موفق ایفا می‌کنند و چگونه می توانیم در یک کسب و کار موفق باشیم. اگر این سوال را دارید که از طریق اینترنت چگونه یک کسب و کار موفق داشته باشیم یا اینکه می‌خواهید بدانید راه های داشتن یک کسب و کار موفق چیست به خواندن ادامه این مقاله ادامه بدهید.

  1. چقدر از ترفندهای بازاریابی در یک کسب و کار اطلاعات داری؟

    پاسخ به این سوال که اساسا بازاریابی به چه معنی است در حوزه این مقاله نیست اما هر آنچه که می‌تواند مشتریان را به کسب و کار نزدیک کند در حوزه بازاریابی برای کسب و کارهای موفق محسوب می‌شود. احتمالا تا الان برای شما پیامک‌ یا ایمیل‌های تبلیغاتی زیادی آمده است و شما این روش را می شناسید. همینطور تبلیغات رسانه ای و بنرهای شهری هم برای شما آشنا به حساب می‌آید. اما با توجه به رشد و توسعه کسب و کارهای اینترنتی، روش‌های دیگری برای بازاریابی داشتن کسب و کار موفق به وجود آمده‌اند. به عنوان مثال استفاده از اینفلوئنسرها، نه تنها در بازاریابی که در برندسازی برای داشتن کسب و کار موفق هم تاثیر می‌گذارد. یا تعداد زیادی کانال کسب و کار موفق در تلگرام که در حوزه های مختلف فعال هستند، جای خوبی برای تبلیغات یک کسب و کار محسوب می‌شوند. روش‌های دیگری برای تبلیغات در داشتن کسب و کار موفق هم وجود دارند مانند گوگل ادوردز و تبلیغات بنری یا کلیکی. در این بخش می‌خواهیم این را بگوییم که الزاما هزینه کردن برای تبلیغات به فروش خوب نمی‌انجامد؛ مهم است شما بدانید در کدام حوزه از کسب و کار می‌خواهید مانور بدهید که در این صورت مشخص می‌شود کدام روش تبلیغات را باید انتخاب کنید. برای انتخاب روش تبلیغات در داشتن کسب و کار موفق با مشاوران بازاریابی مشورت کنید تا تبلیغات شما در مسیر پول زایی برای کسب و کار تان قرار بگیرد.

    داشتن کسب و کار موفق

    شروع یک کسب و کار موفق شخصی

  2. برندسازی، یه تصویر ثابت از خودت و کسب و کار

    اگر به شما بگوییم «نوشابه» یاد چه چیزی می‎افتید؟ احتمالا کوکاکولا! یا اگر به شما یک سیب گاززده نشان بدهیم بلافاصله یاد برند اپل می‌افتید. اگر دقت کنید تابلو مغازه همه فلافلی‌های مامان جون به رنگ قرمز است. همه اینها یعنی برندسازی. یعنی من برای داشتن کسب و کار موفق به مخاطبان، مشتریان و رقبای خودم در کسب و کار همواره یک مفهوم و معنی از خودم و از موضوع کسب و کارم نشان بدهم. انتخاب رنگ و فونت در محتواهای مجازی در کسب و کار اینترنتی یا بسته بندی کالاها در فروش مستقیم، فرم لباس تیم کسب و کار، ادبیات پرسنل و صاحب کسب و کار، دکوراسیون و نمای شعبه‌های فروش و صدها مورد دیگر، مواردی هستند که تعیین می‌کنند برند سازی چطور می‌تواند در داشتن کسب و کار موفق تاثیر بگذارد. به جز جزئیاتی که با حواس ۵ گانه قابل فهم هستند مواردی وجود دارد که افراد با ذهن خود آنها را درک می‌کنند، نوع نگاه به مشتری، انتخاب استراتژی‌های تبلیغاتی و فروش، روش های بازاریابی در کسب و کار، اصول و ارزش‌های اخلاقی صاحب کسب و کار و میزان پایبندی به آنها همه از ریزه‌کاری‌های برندسازی در داشتن کسب و کار موفق است. البته که جا انداختن برند در ذهن افراد با گذر زمان ایجاد می‌شود اما در صورت داشتن سرمایه اولیه بالا، برندسازی یکی از بهترین روشها در داشتن کسب و کار موفق محسوب می شود.

  3. در کسب و کارم چه کاری رو اول انجام بدم؟

    برنامه‌ریزی چیزی است که به شما می گوید هر کاری در چه درجه‌ای از اهمیت قرار دارد و برای انجام هر کاری چقدر زمان دارید. برنامه ریزی قطب‌نمای شما در داشتن کسب و کار موفق است و جلوی مضطرب شدن شما را درکسب و کار می‌گیرد. ممکن است زمانبندی امور در ابتدای راه اندازی کسب و کار برایتان سخت باشد اما قول می‌دهیم به گذشت زمان درمی‌یابید که نمی‌توانید مزه شیرین برنامه‌ریزی را فراموش کنید. با کسانیکه به خوبی می‌توانند به برنامه‌ریزی شان عمل کنند صحبت کنید و از آنها برای نوشتن برنامه کمک بخواهید. برای داشتن کسب و کار موفق برنامه خود را در چند بازه زمانی بنویسید. برنامه سالیانه که اهداف بزرگ و بلندمدت کسب و کارتان در آن مشخص باشد. پس از آن این برنامه را به ۶ و ۳ ماهه و بعد ۱ ماهه خرد کنید و امور اصلی و اساسی برای داشتن کسب و کار موفق را در آن بچینید. در نهایت کارهای مهم هر روز را، هنگام صبح بعد از بیدار شدن یا شب قبل، زمان خوابیدن مرور کنید. هنگام برنامه‌ریزی حواستان به برنامه زندگی فردی یا خانوادگیتان باشد و ظرفیت جسمی و ذهنی خود را در انجام امور در نظر بگیرید. کسانی که نتوانسته‌اند در کسب و کار موفق شوند ناتوانی در ایجاد تعادل میان زندگی شخصی و کاری را یکی از بزرگترین معایب کسب و کار شخصی می‌دانند.

  4. تلاش حرف اول رو در داشتن کسب و کار موفق میزنه

    حرف اول و آخر برای داشتن کسب و کار موفق چیزی نیست جز تلاش مستمر، تعهد به کسب و کار و پیگیری. اگر شما بهترین آموزش ها برای راه اندازی یک کسب و کار را هم ببینید اما آنها را به کار نبندید هیچ تفاوتی با روز اول ندارید. هنگام دوره‌های آموزشی خود پیگیر باشید و نکات مبهم ذهنتان را رفع کنید. تلاش مستمر شاه کلید داشتن کسب و کار موفق است. اما تلاش مستمر یعنی چه؟ یعنی مناسب با برنامه و اولویت‌های داشتن کسب و کار موفق، شما روزانه اقدامات مشخصی را برای رسیدن به هدف کسب و کارتان انجام دهید. یعنی آنکه هیچ عذر و بهانه ای تنواند مانع راه جدیت شما برای داشتن کسب و کار موفق بشود. یکی از اقدامات خوب برای داشتن کسب و کار موفق پذیرش۱۰۰ درصدی همه مسئولیت‌های یک کسب و کار توسط خودتان است. منظور از این عبارت این نیست که شما همه کارها و امور را به دست بگیرید؛ منظور این است که بدانید حتی اگر کاری را به کسی می‌سپارید شما هستید که باید بر آن نظارت دشته باشید. مسئولیت ۱۰۰ درصدی در یک کسب و کار یعنی اگر شما در راه شکست خوردید، این شکست را به کسی نسبت نمی‌دهید و آن را گردن هیچ یک از افراد، منابع اجرایی، بیماری، اقتصاد غالب جامعه، سختی‌های راه و هرچیز دیگری نمی‌اندازید. این درک به شما قدرت انتخاب و عامل بودن در هر یک از تصمیم‌های یک کسب و کار موفق را می‌دهد. این نگاه در مسئولیت پذیری و متعد بودن به کسب و کار نقش به سزایی دارد.

    داشتن کسب و کار موفق

    راه اندازی یک کسب و کار موفق

  5. عصر، عصر اینترنته!

    قرن ۲۱ قرن تکنولوژی و فناوری است. چقدر در چند دهه اخیر رواج تکنولوژی را بین مردم حس کرده‌اید؟ آیا لازم است برایتان آمارهای تاثیر اینترنت در کسب و کارهای جدید در ایران را بیاوریم؟ در معرفی کسب و کارهای موفق، اینترنت یک نقش اساسی را ایفا می‌کند. خواه شما در حال فروش محصول باشید یا خدمات. همین الان ما پیرو بالا بردن آگاهی و دانش شما برای راه اندازی کسب و کار، در حال آموزش ترفندها و نکات کاربردی یک کسب و کار موفق از طریق اینترنت هستیم. شبکه اینترنت همه افراد در هر نقطه از زمین را در هر زمانی به هم متصل می‌کند. در حالیکه یک ابزار، بین همه مردم یک کشور یا سرزمین فراگیر است استفاده نکردن از آن نوعی آسیب در داشتن کسب و کار موفق محسوب می‌شود. به عبارتی اگر شما از راه اندازی کسب و کار بر مبنای اینترنت صرف نظر کنید گویی در حال فروش طلا در انباری خانه خود هستید! هیچکس غیر از آنها که مستقیما با آنها در ارتباط هستید نمیداند که شما چه کالا یا محصول ارزشمندی را به فروش می رسانید. افراد نمیتوانند کسب و کار شما را به همدیگر معرفی کنند. تعداد افرادی که می‌توانند به شما بازخورد بدهند بسیار محدود می‌شوند. تبلیغات و بازاریابی در اینترنت از مهمترین ابزارها برای داشتن کسب و کار موفق است اما آنانکه کسب و کار سنتی دارند از آن محروم می‌شوند.

  6. مقایسه تو کسب و کار بلای جونه!

    حتی در زندگی شخصی هم مقایسه افراد با توانمندی های مختلف با هم کار نادرستی محسوب می‌شود. چه برسد به داشتن کسب و کار موفق. در یک کسب و کار هر اقدام کوچکی می‌تواند مسیر، جهت و سرعت رسیدن به هدف را تغییر دهد. در فرآیند مقایسه، مغز شما به دنبال تمام چیزهایی می‌گردد که می‌تواند شما در در داشتن کسب و کار ناتوان نشان بدهد؛ این به این علت است که ذهن هوشمند شما می‌فهمد که قصدتان از مقایسه، سرزنش خودتان است؛ پس به راحتی برایتان بهانه لازم را فراهم می‌کند. هیچ کس در این دنیا نمی‌تواند بهترین فرد باشد، از طرفی به دلیل قدرت انتخاب انسان، هر یک از ما مسیر متفاوتی را در داشتن کسب و کار موفق پیش می‌گیرد؛ پس همیشه همه افراد می‌توانند در هر حوزه ای با هم مقایسه شوند. در مقایسه با این حجم از تفاوت‌های انسانی فکر می‌کنید از چند مقایسه سربلند بیرون بیایید؟ تا کجا می توانید دوام بیاورید؟ برای داشتن کسب و کار موفق دست از این عادت بردارید و همین جا و همین الان تصمیم بگیرید که دیگر خودتان را با دیگران مقایسه نمی‌کنید. هرکسی به واسطه انتخاب‌هایش می تواند اشتباهاتی در مدیریت یک کسب و کار موفق داشته باشد. فقط کافی است از هر اشتباه ساده عبور نکنید و از آن برای داشتن کسب و کار موفق درس بگیرید.

جمع‌بندی ۲۰ اصل اساسی برای داشتن کسب و کار موفق ( بخش آخر )

در این بخش از چه نکاتی برای داشتن کسب و کار موفق حرف زدیم؟ برای شما از این گفتیم که راه اندازی هر کسب و کاری بدون در نظر گرفتن نقش اینترنت در کسب و کارها چگونه می‌تواند در درآمد داشتن کسب و کار موفق تاثیر منفی بگذارد. یا اینکه چقدر این موضوع حائز اهمیت است که اولویت‌های ما در کسب و کار در هر روز مشخص باشد تا زمان ما به هدر نرود. به شما گفتیم با تلاش مستمر، راه داشتن کسب و کار موفق هموار می‌شود و مقایسه، سنگهای زیادی در مسیر داشتن کسب و کار موفق جلوی شما می‌گذارد. نکته آخر در داشتن کسب و کار موفق، ارزش برندسازی و ارائه هویتی یکتا از خود و کسب و کارتان به مشتری‎ها بود. در تیم اینترنت گل ما همواره حامی شما در داشتن کسب و کار موفق هستیم.

اشتراک گذاری پست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *