همه نکات درباره نحوه نگهداری گل آنتوریوم قرمز (بخش دوم)

نگهداری گل آنتوریوم

همه نکات درباره نحوه نگهداری گل آنتوریوم قرمز (بخش دوم)

در این مقاله می‌خواهیم درباره بیماریها در نگهداری گل آنتوریوم قرمز را برای شما صحبت کنیم. بگوییم چگونه هر کدام از این بیماری ها برای گل آنتوریوم اتفاق می‌آفتد و در صورت مشاهده هر کدام از بیماری های گل آنتوریوم چطور باید سلامت گل زیبای خود را حفظ کنید. اگر شما هم یک گل آنتوریوم قرمز یا صورتی زیبا در خانه یا محل کار خود دارید با ما همراه باشید.
قبل از شروع به مطالعه بیماری های آنتوریوم، به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله همه نکات نگهداری گل آنتوریوم قرمز بزنید. در آن مقاله به نیازهای اصلی گل آنتوریوم قرمز پرداخته ایم. بسیاری از بیماری های گل آنتوریوم با مراقبت صحیح و اصولی اصلا به وجود نمی‌آید. البته که همه ما می‌دانیم با تغییرات کوچک در نگهداری گل آنتوریوم قرمز، احتمال بیماری ها پدیدار می‌شوند. برخی به راحتی قابل درمان و رفع هستند برخی نه.

و اما آسیب ها در نگهداری گل آنتوریوم قرمز …

نگهداری گل آنتوریوم

شرایط نگهداری گل آنتوریوم

  1. اگر برگ‌های گل آنتوریوم قرمز شما دارای شکاف، ترک و پارگی است، باید گلدان را به مکان امن تری انتقال دهید تا از برخورد مستقیم با برگ‌های آن جلوگیری شود. این مورد از بیماری های گل آنتوریوم قرمز محسوب نمی‌شود اما از آسیب های شایع در نگهداری گل آنتوریوم قرمز است. همینطور پیشنهاد می‌کنیم برگهای آسیب دیده را از تنه اصلی جدا کنید.
  2. آیا گلدان آنتوریوم شما پر پشت شده و برگ‌های زیادی دارد اما خبری از هیچ گلی نیست؟ این یکی از بیماری ها هنگام نگهداری گل آنتوریوم قرمز است که احتمالا علت آن خاک گلدانی است که بیش از اندازه غنی شده. برای تبدیل نشدن این عارضه به یک بیماری، می‌توانید آبیاری را با آب مقطر انجام دهید و در انتهای زمستان خاک را به طور کلی تعویض نمایید.
  3. اگر گلدان آنتوریوم شما دارای برگ‌های جدید اما ریز و رنگ پریده است لازم است که تغذیه مصنوعی را برای آن همانطور که در قسمت تغذیه مناسب برای نگهداری گل آنتوریوم قرمز توضیح داده‌ایم شروع کنید. در این حالت خاک گلدان شما فقیر از مواد غنی شده است و احتمال ایجاد بیماری های گل آنتوریوم قرمز با آن بالا می‌رود. شما در این مورد می‌توانید از کود مخصوص آنتوریوم هم استفاده کنید.
  4. یکی از مشکلات شایع در نگهداری گل آنتوریوم قرمز، نداشتن گلدهی است. گل ندادن آنتوریوم می‌تواند به دو دلیل باشد. نور ناکافی و آبیاری زیاد. اگر جای گلدان آنتوریوم را برای دریافت نور بیشتر تغییر می دهید مراقب نور مستقیم آفتاب باشید. نور زیاد بر خلاف انتظار مانع گلدهی آنتوریوم است. توجه داشته باشید آبدهی گلدان آنتوریوم در زمستان به ۱ بار در هفته محدود می‌شود، آبیاری زیاد هم اجازه گلدهی به گل را نمی‌دهد.
  5. اما علت قهوه ای شدن گل آنتوریوم قرمز چیست؟ قهوه ای شدن گل آنتوریوم قرمز، یکی از شایع ترین بیماری های این گل است که بسیاری از افرادیکه مشغول نگهداری گل آنتوریوم قرمز هستند با آن روبرو می‌شوند. برای جلوگیری از قهوه ای شدن گل آنتوریوم قرمز باید مراقب قارچ ها بود. در درمان قهوه ای شدن برگها از محلول قارچ کش نفوذی طبق دستور برای سمپاشی استفاده کنید. برخی سموم در بازار مناسب برای درمان لکه‌های قهوه ای گل آنتوریوم قرمز می‌باشند. در درمان بیماری های گل آنتوریوم قرمز، به شما توصیه می‌کنیم اگر برگ ها خیلی صدمه دیده‌اند آن ها را از گیاه مادر جدا کنید.
  6. برگ‌های گل آنتوریوم قرمز شما می پیچد و به طرف پایین می آفتد؟ این یکی از بیماری های گل آنتوریوم قرمز به علت سردی هوای اطراف گلدان است. در ارتباط با این بیماری های گل آنتوریوم قرمز، ۲ حالت وجود دارد: اگر برگ ها زرد می‌شوند و می‌پیچند، هوا سرد و مرطوب است؛ پس گلدان آنتوریوم قرمز تان را به محل گرمتر منتقل کنید و اجازه بدهید بین هر دو آبیاری سطح خاک خشک شود. اگر برگ ها همانطور که سبز هستند می پیچند هوا سرد و خشک است که لازم است فقط گلدان را به محل گرمتری منتقل کنید. سردی هوا یکی از علت های اصلی زرد شدن برگ ها در نگهداری گل آنتوریوم قرمز به شمار می‌رود.
  7. سیاه شدن گل آنتوریوم قرمز یکی دیگر از بیماریها در نگهداری گل آنتوریوم قرمز. این بیماری که در زمستان خود را نشان می دهد، علت آن سردی بیش از حد هواست. ممکن است گلدان شما در محیط سردی نباشد اما برگهای آن به دیوار یا شیشه سرد جسبیده باشد. در هر دو حالت شرایط گرمتری برای گلدان آنتوریوم قرمز فراهم بیاورید. این سیاهی در نگهداری گل آنتوریوم قرمز به ۲ حالت ممکن است مشاهده شود: اول، سیاهی از دور و لبه برگ‌های آنتوریوم شروع شده و به مرکز می رود؛ این حالت نشان دهنده کمبود کلسیم ناشی از رطوبت است. دوم، سیاهی از مرکز برگ آنتوریوم شروع می‌شود و به اطراف می رود که این به علت وجود قارچ است. درمان قارچ آنتوریوم قرمز در این بیماری با سمپاشی بنومیل انجام می‌شود.
  8. اما علت زرد شدن برگ گل آنتوریوم قرمز چه چیزی می‌تواند باشد؟ لکه‌های زرد کم رنگ و گاهی کمی به صورت برآمده و پخش شده در سطح پهنک برگ گل آنتوریوم قرمز از علائم کمبود عنصر مس است. در پیش‌گیری از بیماری ها در نگهداری گل آنتوریوم قرمز در این حوزه، باید در استفاده از ریزمغذی‌های حاوی عنصر مس تا حد امکان دقت نمود. برای نگهداری گل آنتوریوم قرمز از مصرف بیش از اندازه بعضی از سموم قارچکش و باکتری کش نظیر اکسی کلراید مس که حاوی مقادیر زیادی از این عنصر است باید اجتناب کنید.
  9. زخم های پنبه ای، یکی از آزاردهنده‌ترین بیماری های گل آنتوریوم قرمز. حشرات آفت در زیر برگ های گل آنتوریوم قرمز کنار قاعده آن، باعث ایجاد زخم‌های سفید پنبه ای مانند در آن مناطق می‌شوند. راه حل آن سمپاشی با حشره کش نفوذی است. برای درمان این بیماری گل آنتوریوم قرمز، باید زخم ها را با پنبه آغشته به سم خیس کرد. اگر حشرات کوچک در حال پرواز اطراف گلدان آنتوریوم قرمزتان می‌بینید برای نگهداری گل آنتوریوم قرمز، آنرا با سم حشره کش هفته ای یک بار گیاه را سمپاشی کنید.
  10. روی سطح برگ‌های گل آنتوریوم قرمز خود تار عنکبوت می بینید؟ تارهای عنکبوت هم یکی دیگر از آزاردهنده ترین بیماریها در نگهداری گل آنتوریوم قرمز است. اما علت این بیماری، کنه ریز قرمز بوده که در سطح برگ است. ابتدا با یک پارچه یا اسفنج مرطوب، برگ های آنتوریوم قرمز را تمیز کنید سپس با کنه کش گلدان آنتوریوم قرمز را سمپاشی کنید. حفظ شرایط رطوبت مناسب به گلدان در درمان این بیماری کمک شایانی می‌کند.
  11. زردی بوته‌های آنتوریوم قرمز از علائم اصلی پوسیدگی ریشه محسوب می‌شود. متاسفانه گیاه آلوده در نهایت پژمرده و خشک می شود. این یکی از مشکلات در نگهداری گل آنتوریوم قرمز است که در هر موقع از سال می‌تواند بروز نماید و در فصل های گرم و مرطوب بر شدت آن افزوده خواهد شد. در این بیماری ابتدا ریشه‌های فرعی نرم و پوسیده شده و در نهایت ریشه‌های اصلی فاسد و در صورت شدت آلودگی، پوست ریشه ها به آسانی کنده می‌شوند. گونه‌هایی از قارچ عامل این بیماری های گل آنتوریوم قرمز می‌باشند. علت حضور این قارچ استفاده از خاک آلوده و جریان آب آلوده است. استفاده از خاک ضدعفونی شده با مواد تدخینی ضدعفونی کننده خاک، رعایت بهداشت در هنگام کاشت و تعویض گلدان آنتوریوم قرمز و در نهایت ضدعفونی کردن خاک با قارچ کش متالاکسیل به مقدار توصیه شده در کنترل بیماری ها در نگهداری گل آنتوریوم قرمز در این حوزه مؤثر خواهد بود.
نگهداری گل آنتوریوم در خانه

گل آنتوریوم

جمع بندی بیماری در نگهداری گل آنتوریوم قرمز:

در این مقاله برای شما علت سوختگی برگ گل آنتوریوم قرمز را گفتیم، علت قهوه ای شدن یا علت زرد شدن برگ ها را. همینطور برایتان از لزوم استفاده از کود مخصوص آنتوریوم قرمز برای پیش گیری از بیماری ها در نگهداری گل آنتوریوم قرمز صحبت کردیم. قارچ ها و میکروب ها در انواع بیماری های گل آنتوریوم قرمز نقش به سزایی ایفا می‌کنند و گاها موجب مرگ این گل زیبا می‌شوند. تشخیص به موقع علائم و نشانه های بیماری های گل آنتوریوم قرمز، به شما امکان می‌دهد یک درمان موثر در بازه زمانی مناسب برای گل خود داشته باشید.
در بخش وبلاگ مجله اینترنتی گل و گیاه اینترنت گل، ما بخشی داریم برای آموزش نگهداری گل و گیاه. در صورتی که در کنار شناخت بیماری های گل آنتوریوم قرمز خود، می‌خواهید اطلاعاتی درباره گل نرگس به دست بیاورید می‌توانید روی این مقاله کلیک کنید.

اشتراک گذاری پست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *